Ik zie dat veel zelfstandig ondernemers in de beautybranche geen website hebben, maar wel hun Social Media kanalen goed bijhouden en daarop een overzicht hebben staan van behandelingen en prijzen. Toch kan een website extra voordelen bieden, ik deel ze hieronder met jullie.
Meer ruimte voor informatie
Waar je op Social Media vaak maar beperkte ruimte hebt voor informatie, kan je op je website hele pagina’s vullen met informatie over bijvoorbeeld de behandelingen die je aanbiedt, de producten die je verkoopt en een stuk achtergrondinformatie over jou en je salon/bedrijf. Je hoeft geen rekening te houden met een maximaal aantal woorden oid, je kan alle informatie en kennis kwijt die je wil delen met je klanten.
Overzicht
Een website is overzichtelijk, door middel van een menu kan de klant meteen de informatie vinden die zij zoekt. Krijg je vaak dezelfde vragen van verschillende klanten? Dan kan je een ‘Frequently Asked Questions – FAQ’ pagina op je website plaatsen, zodat ze ook op die vragen eenvoudig een antwoord kunnen vinden.
Vindbaar voor nieuwe klanten
Met zoekmachineoptimalisatie kan je ervoor zorgen dat je website hoger komt in de zoekresultaten van o.a. Google. Dat is belangrijk, want als mensen zoeken naar een salon in jouw plaats, is het natuurlijk de bedoeling dat jouw bedrijf naar voren komt. Zo kan je steeds meer nieuwe klanten bereiken. Ook kan je de link naar je website plaatsen bij je locatie op Google Maps, waar je ook gevonden kan worden door nieuwe klanten.
Bijhouden van een blog
Op je website kan je een blog bijhouden om je volgers te informeren over allerlei trends in jouw vakgebied. Dit leidt tot meer verkeer naar je website, wat kan helpen bij het bereiken van een hogere positie in Google. Een blog zorgt ook voor interactie, betrokkenheid en vertrouwen, want je laat zien dat je op de hoogte bent van de laatste trends en dat je weet waar je over praat.
Vertrouwen
Een bedrijf zonder website zien we tegenwoordig niet vaak meer. Hoe vaak zoek jij niet een bedrijf op en neem je even een kijkje op de website? Een website geeft de klant vertrouwen dat ze bij een professioneel bedrijf terechtkomen. Op jouw website kan je niet alleen informatie geven over behandelingen en prijzen, maar ook een kijkje geven achter de schermen.