Sophia’s Web Design

De sales funnel

Hoe de klant beslist

Suzanne heeft een druk leven in Amstelveen. Zij is Senior Consultant bij een investeringsbedrijf. In haar leven als vrouw en moeder, heeft zij weinig tijd. Zij komt laat thuis en in de weekenden werkt zij nog wat analyses af. Ze wilt haar tijd goed indelen. Voor haar uiterlijke verzorging zoekt zij een goede thuiskapster. Zij is opzoek naar kwaliteit, flexibiliteit en iemand die goed bereikbaar is. Zij begint met zoeken……..

1. Googlen

In Google typt Suzanne: ‘Thuiskapster in Amstelveen’. Er komen 3 mogelijke resultaten naar boven die allemaal thuiskapsters zijn.

2. Oriëntatie

Zij bekijkt de 3 websites en neemt hun behandelingen en prijzen door. 2 websites zijn niet mobiel vriendelijk en erg gedateerd. Één website springt eruit vanwege het design.

3. Informeren

Na het bekijken van de 3 websites heeft één haar voorkeur gekregen vanwege de stijl en mobielvriendelijkheid van de website & onderneming en duidelijke vermelding van de prijzen en behandelingen.

4. Overweging

Suzanne is nu op de hoogte van deze Thuiskapster en weet in ieder geval met wie ze contact kan opnemen.

5. Aankoop

Een week later denkt Suzanne, “Ja, ik moet echt even mijn haar laten doen”, want ze gaat uiteten en naar het theater de week erop. Zij weet nog precies wie zij in gedachten had en belt de Thuiskapster voor een afspraak.

Loyaliteit

De service en behandeling is Suzanne uitstekend bevallen. Daarnaast hadden zij ook nog een leuke klik. In haar drukke leven weet zij nu in ieder geval wie zij volgende maand weer kan bellen voor een afspraak.

De Sales funnel is een belangrijk onderdeel van jouw bedrijf. Een website hoort daarbij.

  • Een moderne website hoort bij de Sales funnel
  • De Sales funnel is onderdeel van jouw Marketingmodel.
  • Je brengt je verkoopstrategie in kaart
  • Je krijgt meer inzicht in jouw verkoopproces
  • Maakt het mogelijk om één en ander te verbeteren (efficiëntie)
  • Makkelijker te begrijpen waar zich problemen voordoen

In het proces zijn Google, Oriëntatie en Overweging belangrijk. Daar komt een website bij kijken. Als 5 personen uit jouw regio dit elke week zoeken via Google, mis jij dus 5 x 52 weken = 260 potentiële klanten per jaar. Stel 10% van de 260 'leads', 26 klanten dus, hiervan vindt jou wel en wordt uiteindelijk een klant, dan mis jij 26 klanten x 25,- (voor een behandeling) x 12 (elke maand) = 7800,- per jaar!

"Ja ik wil meer informatie over een website"

    Om spam te voorkomen vragen we je de
    onderstaande code over te typen.

    captcha

    WAAROM EEN WEBSITE ZO BELANGRIJK IS

    "37% van de zzp'ers & mkb'ers heeft geen website"

    Laat je bedrijf groeien mét een website